کابوسه جدید زره پوش ها .هامرها و هلیکوپتر های اپاچی امریکا

به وبلاگ نظامی خوش آمديد

عضويت در وبلاگ
منوي اصلي
صفحه نخست
پست الکترونيک
آرشيو مطالب
فهرست مطالب وبلاگ
پروفایل
موضوعات
عکس ها
اضافات

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 22
بازدید ماه : 1151
بازدید کل : 25863
تعداد مطالب : 20
تعداد نظرات : 14
تعداد آنلاین : 1


javahermarket

javahermarket

آخرین مطالب
طراح قالب

Template By: NazTarin.Com

تبلیغات

کابوسه جدید زره پوش ها .هامرها و هلیکوپتر های اپاچی امریکا

 قبل از معرفی اسلحه تک تیر قدرت مند شاهر مطالبی از پیشینه اسلحه های تکتیر با کالیبر سنگین براتون نوشتم تا بهتر با این مدل از اسلحه اشنا بشین.

 

2 سرباز المانی در جنگ جهانی اول در حال بارگذاری اولین  اسلحه ضد تانک دنیا به نام 

M1918

 

اولین نمونه از سلاح های کالیبر سنگین که به عنوان تفنگهای ضد تانک شناخته می شدند در اواخر جنگ اول جهانی و در پاسخ به ظهور  "تانک" پا به میدان نهادند.Tankgewehr M1918 " با کالیبر 13.2 میلی متر و تیربار سنگین آمریکایی M2 با کالیبر 12.7 میلی متر از جمله اولین سلاح هایی بودند که با کالیبر سنگین پا به میدان نبرد گذاشتن.

 

M2 اولین تیربار سنگین دنیا بود که در جنگ جهانی اول به عنوان سلاح ضد تانک استفاده می شد کالیبر این سلاح 50 بود و از پس تانکهای جنگ جهانی اول و تعداد بسیاز کمی از تانکهای اوایل جنگ جهانی دوم و نفر برها بر می امد.

 

در میان دو جنگ جهانی و در طول این جنگ نیز سلاح های دیگری با کالیبر 14.5 و یا 14.3 میلی متر به مانند نمونه  PTRD ساخت شوروی سابق و یا Boys ساخت انگلستان هم وارد میدان شدن. در طول جنگ دوم جهانی و با افزایش قطر زره تانکها کم کم تفنگ های ضد تانک به فراموشی سپرده شده و در سالهای بعد نیز عمدتا تیربارهای سنگین به مانند سری ام 2 یا دوشکا مورد استفاده بودند.

از آن پس تا سال 1982 میلادی سلاح های انفرادی و خصوصا تفنگهای تک تیرانداز به کالیبرهای سبک تر و در حدود 7 میلی متر بسنده کرده و در نتیجه برد آنها نیز عمدتا در محدوده زیر 1000 متر بود. اما در سال 1982 میلادی طراح آمریکایی ، "رانی برت" با معرفی اسلحه تک تیرانداز M82 با کالیبر 12.7 میلی متری بخش جدیدی را در زمینه سلاح های تک تیرانداز باز کرد.

 

اولین سلاح تک تیر انداز دنیا با کالیبر سنگین

این سلاح تک تیرانداز نیمه اتوماتیک به عنوان یک سلاح با ماموریت اولیه "ضد مواد" برای از کار انداختن خوردروهای زرهی، سنگرهای بتونی، بالگردها و البته هدف قرار دادن نفرات دشمن در فواصل دور به عنوان ماموریت ثانویه به بازار عرضه شده و خیلی سریع توانست جای خود را ارتش های جهان باز کند. موفقیت M82 باعث شد که  کشورهای دیگر نیز به سرعت به دنبال ساخت انواع گوناگونی از این سلاح بروند. یکی از اقدامات در این حوزه افزایش کالیبر این گونه سلاح ها و استفاده مجدد از کالیبر 14 میلی متر بوده است.

اسلحه تک تیر انداز ایرانی شاهر

تفنگ ایرانی "شاهر" به عنوان آخرین نمونه از سلاح های تک تیرانداز ایرانی از مشخصاتی مثل وزنی در حدود 22 کیلوگرم، طول 185 سانتی متر و برد مفید 4 هزار متر برخوردار است. با توجه به مشخصات ارائه شده باید گفت که این سلاح برای عملیات موثر به بیش از یک نفر کاربر نیاز داشته و عموما در تیم های 3 نفره مورد استفاده قرار می گیرد.با توجه به وزن و طول زیاد باید انتظار داشت این سلاح را به صورت خاص در واحدهایی به مانند تیپ 65 نزاجا که پرسنل آن از آمادگی های بدنی بالاتری برخوردار هستند مشاهده کرد. کما اینکه در عمده کشورهای جهان و چند همسایه ایران نیز که از سلاح هایی در این رده بهره می برند کاربران عمدتا نیروهای ویژه هستند. اما شاهر چه برتری خاصی را به نیروهای مسلح ایران می دهد؟

اسلحه شاهر در یگان های نیروی ویژه ارتش

در پاسخ به این سوال باید گفت که گلوله های کالیبر 114*14.5 میلی متر که در این اسلحه استفاده می شود شتابی در حدود 1 کیلومتر بر ثانیه! داشته و بنا بر محاسبات انجام شده توان تخریبی آنان در مقایسه با فشنگهای 12.7 میلی متری که عمدتا در سلاح غربی استفاده می شود 60 درصد بیشتر است. برای نمونه اسلحه های سری M107 که توسط شرکت برت ساخته شده و امروزه در تعداد بالا در منطقه توسط نظامیان آمریکایی استفاده می شود می تواند یک انسان را در فاصله 2 هزار متری هدف قرار دهد. 

در برابر این اسلحه آمریکایی سرباز ایرانی مسلح به شاهر می تواند نفرات دشمن را از دو برابر این مقدار یعنی 4 هزار متری هدف قرار دهد. این برتری فاحش سلاح ایرانی در برابر نمونه های سنگین غربی برتری نظامیان خودی را در هر رودرویی احتمالی تضمین خواهد کرد.



 البته نباید این مسئله را فراموش کرد مهمات این سری از انواع مختلفی برخوردار بوده و در صورت استفاده از گونه های ضد زره و یا انفجاری می توان در همین بردهای بالا پاسخ شایسته ای به متجاوزان سوار بر بالگرد یا خودروهای زرهی سبک مثل گونه هامر داد. با وجود تمامی نکات مثبت در این سلاح باید گفت که تیراندازی در فواصل دور به علت اثرپذیری گلوله از شرایط جوی مثل دمای هوا و یا سرعت باید و همچنین اثر جاذبه زمین مورد اصابت قرار دادن هدف تا حدی مشکل خواهد بود. 

به همین دلیل برای  شلیک در فواصل دور و خصوصا بالای 2 کیلومتر به دوربین های نیرومند و همچنین تمرین های زیاد نیاز است. سلاح ایرانی شاهر به صورت تک گلوله مسلح می شود. گلوله مورد نظر از بخش انتهایی سلاح و بعد از عقب کشیدن گلنگدن به صورت دستی در لوله قرار گرفته و با حرکت گلنگدن توسط تیرانداز به درون جان لوله هدایت می شود. شعله پوش تقریبا بزرگی نیز که در سر این سلاح نصب شده است بخش زیادی از نیروی حاصل از شلیک گلوله را جذب می کند. 

 

سلاح تک تیرانداز استقلال ساخت کشور اذربایجان مشخصات این سلاح با سلاح شاهر ایرانی تقریبا یکی هستش ولی از خیلی لحاظ مدل ایرانی شاهر از مدل استقلال قویی تر و قابل اعتماد تر است.

در عین حال باید گفت که سلاح شاهر ایرانی را می توان به نوعی همتایی قوی تر از یک سلاح ساخته شده در کشور آذربایجان دانست. صنایع دفاعی جمهوری آذربایجان در سال 2008 میلادی یک سلاح تک تیرانداز در همین کالیبر را با نام "استقلال" معرفی کردند که از آن تاریخ به کشورهای پاکستان، ترکیه و اردن نیز صادر شده است. این اسلحه از نظر مشخصات و مختصات فنی شبیه به شاهر ایرانی است و به نوعی تنها تفاوت فاحش این دو سلاح این است که نمونه آذری با یک خشاب 5 تیر تغذیه می شود. هر چند که به نظر هدف اصلی از ساخت این سلاح افزایش برد و تضمین برتری تک تیراندازان ایران بر همتایان غربی خود که به سلاح های کالیبر 12.7 مسلح هستند باشد. اگرچه نیازهای رزمندگان ایرانی در بخش سلاح های تک تیرانداز تنها به شاهر ختم نمی شود اما حرکت اجتناب ناپذیر به سوی خوداتکایی و خودکفایی در نیروهای مسلح از ارکان مختلفی تشکیل شده که یکی از آنها سلاح هایی در این رده است.

امیدوارم خوشتون اومده باشه !!!!

از توجه تون ممنون.

FERI2M


javahermarket

javahermarket

javahermarket

script language='javascript' src='http://popup.tirage24.com/show_popup.php?user=feri2m'>

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[+] نوشته شده توسط فری تو در 17 / 4 / 1392برچسب:اسلحه تک تیر انداز,اسلحه شاهر,اسلحه شاهر,کالیبر سنگین,اذربایجان ,جیپ هامر,اپاچی,M82,M2, در ساعت 9 قبل از ظهر | |

درباره وبلاگ

دلیل زندگیم باش,نفسم! سن سیز یاپامام!بنی یانیز گیما!
آرشيو
6 شهريور 1392
2 شهريور 1392
7 مرداد 1392
4 مرداد 1392
3 مرداد 1392
1 مرداد 1392
5 تير 1392
2 تير 1392
1 تير 1392
3 اسفند 1391
6 بهمن 1391
5 بهمن 1391
4 بهمن 1391
3 بهمن 1391
1 بهمن 1391
آمار
روز بخير كاربر مهمان!
آمار بازديدها:
افراد آنلاين:
تعداد بازديدها:

مدير سایت :
فری تو
لينكستان
فروش جواهر با قیمت کم
کوچک کننده بینی
ارتش جهانی
علوم سیاسی
ردیاب جی پی اس ماشین
ارم زوتی z300
جلو پنجره زوتی

فال حافظ

قالب های نازترین

جوک و اس ام اس

زیباترین سایت ایرانی

جدید ترین سایت عکس

نازترین عکسهای ایرانی

بهترین سرویس وبلاگ دهی

وبلاگ دهی LoxBlog.Com


لينكدوني

نوع .تعداد وتوان نفربر های زره پوش های ایران
نوع .تعداد و توان تانک های ایران
کابوسه جدید زره پوش ها .هامرها و هلیکوپتر های اپاچی امریکا
قدرت نظامی ایران در مقابله با اسرائیل
عملیات مرصاد(کمین)
سوریه(کشوری که داره با کمک کشورهای عربی و مدعیان غربی نابود میشه)
موشک های کوتاه برد و میان برد کشور ما(انواع موشک های ایرانی بالستیک.ضد زره.هوا به هوا.....
توان رزمی قایق های تندرو نیروی دریایی
مسلسل های چند منظوره(مهمترین و کارا ترین تیربارهای دنیا)
قدرت نیروی هوایی ایران...
شکارچی هواپیماهای غربی مرصاد
فرار جنگنده ها و هواپیماهای صدام بطرف ایران
حواله یوان به چین
خرید از علی اکسپرس
دزدگیر دوچرخه

آرشيو پيوندهاي روزانه


CopyRight| 2009 , feri2m.LoxBlog.com , All Rights Reserved
Powered By Blogfa | Template By: LoxBlog.Com

script language='javascript' src='http://popup.tirage24.com/show_popup.php?user=feri2m'>